Webwinkel voor wielrenkleding
Aan het begin van de Pieter Nieuwlandstraat gaat achter de etalage met de afbeelding van een schorpioen en twee paspoppen met een wielertruitje aan, een winkel schuil. Een webwinkel. Via de website www.actualbikewear.nl verkoopt Moniek van der Velden fietskleding en wat accessoires zoals helmen en bidons.
Nog voor Moniek de webwinkel startte had ze die schorpioen al in de etalage hangen, het logo van één van de merken die ze verkoopt.Volgens Moniek zette de afbeelding de buurtbewoners op het verkeerde been. "Ze zagen er blijkbaar een kreeft of krab in en dachten dat er een visrestaurant in deze ruimte zou komen, erg grappig."
passie voor fietsen
"Ik werkte als zzp'er in de journalistiek.Ik had een aantal vaste opdrachtgevers, zoals het ad en Economische Zaken, en dat leverde erg leuke opdrachten op. Toch is dat elke maand spannend: krijg je wel genoeg opdrachten? Dat is soms best onzeker. Toen ben ik op projectbasis in de communicatie gaan werken. Ik heb opdrachten gedaan voor Surfnet en de vo-raad. Steeds projecten van een half jaar tot een jaar. Ik dacht toen wel dat dat het ook niet helemaal was. Mijn
passie is fietsen, ik woon hier boven en deze ruimte kwam vrij. Ik had net een mooie nieuwe racefiets gekocht en toen ik op zoek ging naar een nieuwe fietsbroek en fietstrui kwam ik er achter dat dat helemaal niet makkelijk was. Herenkleding hangt overal wel, maar voor mezelf kon ik niets vinden.
Mijn passie voor wielrennen en de ruimte die hier vrijkwam heeft me vorig jaar doen besluiten om met deze webwinkel te starten. Ik heb bewust gekozen voor een online winkel, omdat ik niet gebonden wil zijn aan een 'echte' winkel. Als het even wat rustiger is kan ik zo op de fiets stappen en in de prachtige omgeving van Utrecht een route fietsen."
pashokje
"Waar ik niet direct rekening mee gehouden heb is dat er al snel mensen uit de buurt in de winkel kwamen om fietskleding te kopen. Zo had ik geen pashokje en geen rek om kleding te tonen. Ondertussen kan er in de winkel in de hoek achter een gordijn kleding gepast worden en hangt een deel van de collectie in een rek." Het directe contact met klanten in de winkel is een leuke bijkomstigheid voor een winkel die in principe gericht is op de verkoop via internet. "Je hoort zulke leuke verhalen van de klanten. En opvallend is de toename van fietsers die voor goede doelen fietsen. Mensen die Alpe d'Huez in één dag zo vaak mogelijk beklimmen bijvoorbeeld. Of een groep fietsers die in dezelfde kleding wil fietsen met een zelfontworpen logo. Vroeger zag je nog wel eens mensen in een T-shirtje wielrennen. Maar als je nu zo'n mooie nieuwe racefiets hebt gekocht dan hoort daar een mooi tenue bij." Moniek van der Velden zorgt daarvoor. Virtueel of in eigen persoon. HJB
Reacties
Leuk bedrijfje. Snelle en vriendelijke service. En dat voor een internetwinkel!
door Jasper op vrijdag 1 april 2011 om 09:29
Ziet er leuk uit!
door Jan op donderdag 10 maart 2011 om 15:02
Reageer
Met onderstaand formulier kunt u reageren op dit artikel. Alle velden zijn verplicht. Uw e-mailadres verschijnt niet op de site. Na het versturen van uw reactie ontvangt u een e-mail met daarin een link. U moet op die link klikken om de reactie op de site te laten verschijnen.
Ook in deze krant
no. 2, maart 2011
Veilige buurten door DNA?
• lees artikel
Een kaartclub
• lees artikel
Webwinkel voor wielrenkleding
• lees artikel
De Vogelenburcht: het laatste krakersnest van Votulast
• lees artikel
"Het gaat om de verwondering, niet om het weten"
• lees artikel
De Zwaluwstraat
• lees artikel
Ab Kools, Voorzitter Wijkraad Noordoost
• lees artikel
Topper uit Tuinwijk
• lees artikel